Τρίτη, Απριλίου 18, 2006

Γιατι τα βιβλια ειναι ακριβα;

Πολλες φορες εχω αναρωτηθει γιατι τα βιβλια ειναι ακριβα στην Ελλαδα? Μηπως εγω τα βρισκω ακριβα? Εκανα μια γρηγορη ερευνα για τα βιβλια που θελω να διαβασω και εβγαλα οτι η μεση τιμη ενος βιβλιου ειναι 20 ευρω. Συνεπως εαν θελω τεσσερα βιβλια το μηνα παμε στα 80 ευρω. Και τωρα θα μου πεις, δεν εχεις 80 ευρω το μηνα για βιβλια? Ε οχι δεν εχω. Δεν εχω ρε γαμωτο επειδη πραγματικα δεν εχω. Οχι επειδη τα δινω αλλου.

Τι σκατα, ολα τα εχω κοψει ή μετριασει. Σινεμα στη χαση και στη φεξη, νοικιαζουμε dvd και μοιραζομαστε το ποσο, φαγητο εξω σε εξαιρετικες περιπτωσεις και σε "να το σηκωνει η τσεπη μου" εστιατορια. Ρουχα δεν αγοραζω πολλα, λιγα και καλα. Καλλυντικα επισης το ιδιο. Αυτοκινητο δεν εχω, βενζινες-συντηρηση μηδεν. Εξω για καφε-ποτο βγαινω 1-2 φορες τη βδομαδα και αν (πω πω πολυ μιζερη ακουγομαι, αμαν). Να κοψουμε και το διαβασμα τωρα? Θελω να αγορασω μερικα βιβλια οταν κατεβω Ελλαδα και μου εχει τσακισει τον προυπολογισμο. Δηλαδη τι να κανω, να κοψω το φαι? Ισως αυτο ειναι μια λυση. Θα τρωω μερα παρα μερα. Κι αν θελω πιο ακριβα βιβλια καθε δυο μερες. Ετσι σιγα-σιγα θα χωραω απο την χαραμαδα της πορτας και δεν θα χρειαζεται να την ανοιγοκλεινω κιολας.

Εμ γι αυτο ξεπουλησε η εφημεριδα που εδινε δωρο ενα "κλασικο αριστουργημα". Γιατι εαν πηγαινες να το παρεις απο το βιβλιοπωλειο να το διαβασουν τα παιδακια σου, θα επρεπε επισης να κλεψεις μερικα κερια απο μια κοντινη εκκλησια για να μην ξοδεψεις ρευμα κατα την αναγνωση, συνεπως θα εκανες ισοζυγισμα στα μηνιαια εξοδα.

Και δεν μπορω να καταλαβω γιατι δεν τα βγαζουν σε πιο φτηνο χαρτι, οπως εδω στην Αγγλια που εχουν τα λεγομενα paperback, με 23 ευρω πηρα προχθες τρια βιβλια. Μηπως φταιει κι αυτο που βγαινουμε συνεχεια τελευταιοι και καταιδρωμενοι ως αναγνωστικο κοινο?

Θελω με τα 80 ευρω να μπορω να παρω 8 βιβλια και οχι 4. Και να μπορω να αγορασω αρκετα ειδη βιβλιων, οχι τα παιδικα που κανουν 10-15 ευρω ή διηγηματα ή μικρες ποιητικες συλλογες. Θελω να βγαλουν τα απαντα απο διαφορους συγγραφεις και να κανουν 7 ευρω. Εδω πως βρηκα τα απαντα του Ποε με πεντε λιρες και μαλιστα σε γαματη εκδοση?

Ορισμενα πραγματα ρε γαμωτο, πρεπει να ειναι φτηνα. Κι ενα απο αυτα ειναι και τα βιβλια. Γιατι μπορουν ολοι να διαβασουν. Ολοι. Τα παιδια, οι νεοι, οι ηλικιωμενοι, οι εχοντες καποια αναπηρια, οι αρρωστοι, οι μιζεροι, οι εξωστρεφεις, οι καταθλιπτικοι, οι χαρουμενοι...

Παλι σε φιλους θα καταφυγω, δανειζομαι βιβλια, δανειζω βιβλια, ωραια συναλλαγη αυτη. Τιμια κι απο καρδιας.

14 Comments:

Blogger ka8y said...

Βιβλιοθήκες!

Αλλά εκεί στας Αγγλίας, δύσκολο...

Η μάνα μου πάντα έλεγε, "αυτό το παιδί καλύτερα να το ταίζεις παρά να του παίρνεις βιβλία" (και ήμουν και φαγανό...)

19/4/06  
Blogger . said...

όντως... μερικά πράγματα πρέπει να είναι φτηνά.

πάντως όταν δανείζεις βιβλία πρόσεχε... ο όσκαρ γουαιλντ νομίζω το είπε "μη δανείζετε τα βιβλία σας, όσα βιβλία έχω, είναι αυτά που δανείστηκα"

19/4/06  
Blogger eparxiakosaloni said...

δικιο εχεις , να πω την αληθεια την περασμενη Κυριακη πηρα εφημεριδα γιατι ειχε Καβαφη , οταν πηγα σπιτι και το δε η γυναικα μου (φιλολογος) μου την ειπε γιατι:
1ον Ειναι μια χαλια εκδοση και καθολου αντιπροσωπευτικη
2ον Χριστιανε μου αν θες εχουμε μεσα (στη βιβλιοθηκη) Καβαφη σε πολυ καλυτερη εκδοση γιατι δεν ρωτας ?
κομμενα πλεον τα βιβλια απο εφημεριδες , πρωτα θα ρωταω .

19/4/06  
Blogger The wise Aineolach said...

Παντως χαιρομαι που υπαρχουν ανθρωποι που διαβαζουν (εσεις ;) κ απ' οτι εχω καταλαβει ολη η μπλογκοκοινωνια)

Σε λιγο θα τους κυνηγαω με το ντουφεκι.

20/4/06  
Anonymous Ανώνυμος said...

Γιατί είναι ακριβά τα βιβλία; Δεν γνωρίζω, αλλά υποψιάζομαι ότι κάτι θα έχει να κάνει με την (ηθελημένη) στρέβλωση του ανταγωνισμού μεταξύ των εκδοτών.

Θυμάμαι παλαιότερα κάποιοι είχαν μιλήσει για ελεύθερη τιμολόγηση στα βιβλία, αλλά οι εκδότες ξεσηκώθηκαν και ζητούσαν "ενιαία τιμή βιβλίου". Και, φυσικά, όταν κάτι είναι "ενιαίο" και μάλιστα προτείνεται από τους "παραγωγούς" τους, ε τότε σίγουρα θα είναι για το συμφέρον τους κι όχι για το συμφέρον του καταναλωτή/αναγνώστη.

21/4/06  
Anonymous Ανώνυμος said...

Price | \
| \ Demand
| \
| \
| \
| \
|_____________
Quantity

:)

αν τα βιβλία ήταν φτηνά θα τα διάβαζαν περισσότεροι;

21/4/06  
Anonymous Ανώνυμος said...

fuck, den bgike kalo auto. mporeis na to deis εδώ

21/4/06  
Blogger lemon said...

Κι εμένα ΔΕΝ μου αρέσει ο Κοέλο, τον βρίσκω απλοικό, αφελή, παρέχει εύκολα τσιτάτα για ανθρώπους που δεν διαβάζουν και δεν προβληματίζονται...
Και της Ιζαμπέλ Αλλιέντε μου αρέσουν μόνο ως τις Ιστορίες της ΕυαΛούνα, τα υπόλοιπα όχι, χάλασε...
:) σε φιλώ

Πολύ χάρηκα που σε γνώρισα, αγαπώ τα βιβλία όσο κι εσύ, είσαι τυχερή που είσαι έξω και μπορείς τουλάχιστον να παίρνεις μερικά φθηνά, εδω μόνο σε δανειστικές βιβλιοθήκες, ευτυχώς είναι αρκετά ενημερωμένες...

22/4/06  
Blogger The wise Aineolach said...

Η αληθεια ειναι πως δεν γνωριζω τιποτα απο οικονομικες θεωριες. Αυτο που καταλαβα potjun ειναι πως εαν πεσει η τιμη του βιβλιου δεν θα ειναι αντιστροφως αναλογη η ζητηση του. Συνεπως ακομα κι αν ειναι φτηνοτερα τα βιβλια δεν θα διαβασουν πιο πολλοι. Στο διαλο, δεν με νοιαζει, αυτοι χανουν, σιγουρα θα διαβασω πιο πολυ εγω κι αλλοι που ξερω. Μια καλη αρχη.

lemon εχεις δικιο για την Αλλιεντε, ασε δεν ηθελα να το παραδεχτω, βλεπεις μου αρεσε πολυ πιτσιρικα :)

22/4/06  
Blogger Etnas Griffen said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

23/4/06  
Blogger Annabooklover said...

Αααχ.'Αγγιξες ευαίσθητο σημείο με τα βιβλία και την τιμή τους. ΠΡαγματικά ακριβά τα ελληνικά βιβλία και δε φτηναίνουν όσο περνάνε τα χρόνια. Ενώ τουλάχιστον τα πειπερμπακς τα βρίσκεις σε πραγματικά χαμηλά τιμές. Από το amazon.co.uk τρία για 12 λίρες και όλων των θεμάτων. Για ελληνικά προτείνω κι εγώ βιβλιοθήκες (άλλη πονεμένη ιστορία), ανταλλαγή με καλούς φίλους, bookcrossing. Μακάρι να μπορούσαμε να συναντηθούμε και να ανταλλάξουμε, βλέπω ότι έχουμε σε μεγάλο βαθμό τα ίδια γούστα :-)

24/4/06  
Blogger The wise Aineolach said...

Μακάρι να μπορούσαμε να συναντηθούμε και να ανταλλάξουμε, βλέπω ότι έχουμε σε μεγάλο βαθμό τα ίδια γούστα :-)

annabooklover πολυ γλυκια σκεψη, κριμα, ειμαι μακρια, αλλιως γιατι οχι :)

25/4/06  
Anonymous Ανώνυμος said...

Mias kai ise sto londino, mporeis na breis biblia poli efkola kai ftina. Apo amazon kai abebooks.com (to kalitero website gia second hand books) mexri ola ta second hand bookshops sto londino (Charring Cross exei polla - an kai den ine idietera ftina). Oso gia tis times twn bibliwn stin ellada, ine oti akribws eipe o etnas, because publishers get away with it.
An diabazeis poli, tote liga xronia stin aglia mporeis na ftiakseis olokliri bibliothiki poli ftina.

K.

25/4/06  
Blogger Χρήστος Μυρωνίδης said...

άντε να μπει η Κίνα στο παιχνίδι να απολαύσουμε φτηνά βιβλία...

2/10/07  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home