Τρίτη, Ιουνίου 20, 2006

Ολα πριμα.

Σαντορινη, Σεπτεμβριος 2005.*

[Τοσο ασυναρτητο ποστ, επρεπε να σβηστει γιατι μου χαλαει την ηρεμια στο μυαλο και την καρδια μου, αλλα θα χασω και τα γλυκα σχολια, οποτε απλα γινεται επεξεργασια]

Θυμαμαι οταν ημουν μικρη, μου ελεγαν ολοι "να κουραστεις τωρα, για να απολαυσεις μετα". Ηταν ενα συνηθες τσιτατο, υποθετω το εχουν ακουσει κι αλλοι. Στην μικρη επαρχιακη πολη που εμενα υπηρχε/υπαρχει κι ενας ατυπος -αμειλικτος- ανταγωνισμος μεταξυ των παιδιων. Επαιζα κι εγω σ'αυτο το παιχνιδι, πως αλλιως.

Το προγραμμα της ζωης ειχε ηδη γραφτει απο μικρη. Επρεπε: παντα καλη μαθητρια, με μεσο ορο 19. Να αρχισω αγγλικα στα 7 και στα 16 να εχω προφισιενσι. Να αρχισω δευτερη ξενη γλωσσα. Να αθλουμαι (περασα κατα σειρα απο: μπαλετο, ρυθμικη, βολευ, χορο, ξιφασκια και φυσικα κολυμπι και γυμναστηριο). Να μαθω μουσικη, ξεκινησα στα 8 και σταματησα στα 17 (βλ. πανελληνιες). Να μπω στο πανεπιστημιο σε-εννοειται-prestigious-σχολη. Να βγω. Να κανω μεταπτυχιακο σε-εννοειται-superγαμαουα-πανεπιστημιο-εξωτερικου. Να το παρω. Να κανω κι αλλες σπουδες msc-phd-mba-papariamantoles. Να δουλευω τα καλοκαιρια για εξπιριενς και για να μπει στο βιογραφικο. Να βρω δουλεια σε καλη εταιρια με καλα λεφτα. Να βρω αντρα με λεφτα, σημαντικο, πολυ σημαντικο. Να παντρευτω. Να κανω παιδια. Να πεθανω.

Αυτο ειναι το προγραμμα της ζωης. Των παιδιων της μικρης μου πολης. Των συμμαθητων μου, των φιλων και γνωστων. Και σε μεγαλο μερος δικο μου προγραμμα. Ευτυχως εφυγα απο εκει, μερικες φορες σκεφτομαι ευτυχως που εφυγα απο Ελλαδα και γνωρισα και μια αλλη ζωη και κυριως τον εαυτο μου.

Δεν λεω οτι κακως εκανα 0σα εκανα, ισα-ισα τα χαιρομουν ολα παρα πολυ. Μου αρεσαν οι γλωσσες, περνουσα πολυ ωραια στο Ωδειο, ξεδινα στη γυμναστικη, ειχα φιλους, παρεες, ερωτες, περνουσαμε ομορφα. Και κατα τη γνωμη μου πρεπει να μαθαινεις, ετσι ζεις στο κατω-κατω. Αλλα τη μαλακια "κουρασου τωρα, απολαυσε μετα" ποιος αχαρακτηριστος τη σκεφτηκε?

Απο μικρη κουραζομουν για να απολαυσω τι? Τι ψευτιες με γεμιζαν στα μικρατα μου, οταν τελειωσει το λυκειο και μπεις στο πανεπιστημιο τελειωνουν τα διαβασματα, τα μαθηματα και το ζορισμα? Πηγαινε στη γωνια να δεις αν ερχομαι και δως μου κι ενα φιλακι.

Οπως ηδη ειπα, νοιωθω μεγαλη ανασφαλεια. Το ξερω πως πρεπει να κυνηγησω πολυ μια δουλεια και θα το κανω. Ειναι ομως το σφιξιμο στο στομαχι, τα μηνιγγια που σφιγονται και προκαλουν ημικρανιες, αγχος. Το ξερω πως κι αλλα παιδια νοιωθουν ετσι. Φοβουνται. Σκεφτομαι πολυ αυτο που εγραψα. Τις γνωσεις. Επιφανειακες. Νοιωθω πως δεν μπορω να εφαρμοσω τιποτα. Καταλαβαινω οτι ειναι διαφορετικο το ακαδημαικο απο το εργασιακο περιβαλλον. Θα μαθω, θα συνηθισω. Ελπιζω να βρω. Αυτα. Στεγνωσα.
* Κι ο ηλιος παντα ξεπροβαλλει...και ζεσταινει, γλυκαινει. Ολα πριμα ελπιζω οχι στα βραχια αλλα στον ηλιο απο πισω...

9 Comments:

Blogger Nenyaki : ) said...

Σαν να το έγραψα εγώ είναι αυτό το ποστ!
Πραγματικά ολόϊδιο!

(δεν ξέρω πόσο σε παρηγορεί που υπάρχει και κάποιος άλλος που σκέφτεται τα ίδια πράγματα με εσένα...)

φιλάκια :*

20/6/06  
Blogger eparxiakosaloni said...

νεαρη μου ολοι περασαμε αυτο το αγχος , δυστυχως το πανεπιστημιο σου δινει γνωσεις , οχι ομως και εμπειρια στη δουλεια

οποιος σου πει οτι μπορεσε να εργαστει πανω στο αντικειμενο που σπουδασε μονο με τις γνωσεις του πανεπιστημιου , μαλλον μπουρδες λεει , ή τελειωσε σχολη κομμωτικης

υπομονη εχεις δυσκολη περιοδο μπροστα σου .

να σκεφτεσαι θετικα , αισιοδοξια .

20/6/06  
Anonymous Ανώνυμος said...

Min skas idietera me aftes tis erwtiseis. I alitheia ine pws tha breis douleia otan sou katsei, and eventually you will. Eksartatai apo ta skills sou poso grigora, true, alla eventually tha breis.
An ine gia programatismo pou tha arxiseis na psaxneis, steile ena email an exeis particular erwtiseis, kserw merika pragmatakia kai isws mporw na boithisw. Or I can try at least. Sto londino tha psakseis?

Oso gia to pws pernoun i koboun? Na sou dwsw ena paradeigma diko mou apo exthes. Mou dwsane 10 cvs gia na ta riksw mia matia kai na ta ksexwrisw se 'yes', 'no' and 'maybe'. Afto pou metraei perisotero ine TI grafeis sto cv sou kai PWS to grafeis. P.x., ena cv eixe para poli experience, alla toso faflatas pou to ebala sta maybe. Otan exeis na koitakseis 10 cv se 10 lepta, den anexesai na diabaseis tin istoria tis zwis tou allou. You just want to know if he/she would 'fit' and if they have the necessary experience.
Gia esena, ipothetw pws prepei na ksekiniseis na psaxneis gia graduate roles. Iparxoun plenty, usually, alla ksekina na psaxneis apo twra. But write a very good cv.

I guess egw egina o faflatas twra! Anyway!

20/6/06  
Blogger The wise Aineolach said...

Καταρχας ευχαριστω για τα σχολια σας!

νενυακι: αχ καλο μου και ποσα ακομα παιδια σκεφτονται οπως εσυ κι εγω...να αλληλοπαρηγοριομαστε! :*

επαρχιακοσαλονι: εχεις δικιο, ετσι ειναι, προσπαθω να σκεφτομαι αισιοδοξα, αλλα ξερεις μωρε η ανασφαλεια της εποχης...

κωστα: οσα λες ειναι πολυ χρησιμα! i'll email u :)

the passenger: πολυ αισιοδοξο αυτο που μου ειπες! ευχαριστω! θα σε κρατω ενημερο για να μπω κι εγω στη λιστα σου για μελλοντικο-comforting σε αλλα παιδια :)

astarte: αχ τι να πω, οπως καταλαβαινεις σκεφτομαι τοσα πολλα τωρα χωρις να τα φιλτραρω παντα λογικα... :)

21/6/06  
Blogger eparxiakosaloni said...

αγαπητη μου παρολο που μεγαλωσαμε σε διαφορετικες "επαρχιες" περασαμε ακριβως τα ιδια

σαν να διαβαζα για το παρελθον μου

σε καταλαβαινω

22/6/06  
Blogger άρχοντας Κώστας said...

πρόσθεσε κι άλλον έναν που ταυτίστηκε με το ποστ.

take care!
Κώστας

22/6/06  
Blogger The wise Aineolach said...

επαρχιακοσαλονι: εγω να δεις ποσο καταλαβαινω ορισμενα ποστ που κανεις! Ειδικα οταν η επαρχιακη πολη ειναι μικρη και ουχι Θεσ/νικη ή Πατρα, τοτε τα πραγματα ειναι πολυ συγκεκριμενα και τα ζουν (θελοντας και μη) σχεδον ολοι το ιδιο.

αρχοντα Κωστα: ποσα παιδια ειμαστε με παρομοιες εμπειριες και σκεψεις...μερικες φορες ειναι πολυ "ανακουφιστικο" :)

22/6/06  
Blogger wetex said...

Wise, min anisixis kai min se piani anxos. ola ginontai. kai to sxolio tou Kosta poli xrisimo vevea....an kai den exo telika katalavi tis psaxnoun oi employers....merikes fores ta grafis toso orea, alla den ksero kata poso metrai to na exis ta ipotithemena prosonta sto Londino....comments tou tipou you are overqualified (aparadekto kata ti gnomi mou) mou einai gnosta ek piras....

22/6/06  
Blogger The wise Aineolach said...

Wetex ti na pw, molis twra ekana ena post oti prepei na to parw sobara to thema kai na to psaksw. Gia na doyme. Den exw kamia empeiria apo interviews, twra ksekinaw. Euxaristw gia to sxolio soy, genika me boithisate na to dw ligo pio logika.

Sto epaneidhn paidakia :)

23/6/06  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home